Vår Nöjd-kund-garanti gäller, vid anmäld brist inom 72 timmar...
Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med sitt val av städföretag, flytt- eller trädgårds- & hantverksfirma och därför erbjuder vi alla våra kunder 100 % nöjd-kund-garanti. Garantin innebär att, om det är något som vi missat i utförandet, kan du alltid ta kontakt med oss inom 72 timmar (3 dygn) så ser vi till att felet avhjälps. Notera dock att alla synpunkter kring brister, reklamation samt dokumentation och bilder måste mejlas in till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. inom 72 timmar för att beaktas.
OBS! Ingen ersättning om du själv åtgärdar felet...
I första han åtgärdar vi det som blivit fel, ekonomisk kompensation tillämpas endast om vi ej klarar att åtgärda själva. Om du som kund själv åtgärdar felet innan Rutstäd kontaktas eller om vi ej får möjlighet, att åtgärda det vi missat, så utgår ingen ekonomisk kompensation.
Viktigt vid skador på inventarier
Om det gäller skador på inventarier är det mycket viktigt, av försäkringsskäl, att vi omedelbart, vid anmälan, får ta del av bilder på skadorna, alternativt komma på en inspektion direkt. Inspektion på plats kommer ändå ske, men om inspektionen inte kan ske direkt, så ansvarar kunden för att vi får daterade bilder omedelbart. Dessa hjälper oss att bekräfta att skadan skett i samband med vårt uppdrag. Skador på inventarier som man hävdar att vi gjort, men ej visas för oss inom 72 timmar ersätter vi ej, eftersom de kan ha uppkommit på annat sätt.
Växter vintertid vid flytt
Om det rör sig om växter vintertid vid flytt så gäller följande. Vintertid är blommor & växter i krukor särskilt utsatta. I en vanlig flytt hamnar de i öppna flyttlådor vilket funkar utmärkt om det är plusgrader ute. Men, om du är rädd om dina blommor och flyttar då det är kallgrader gör du bäst i att själv ta dem i din egen varma bil till nya adressen eller att du ber oss, din flyttfirma om en extra budbil för en varm transport.